Wnętrza – Old

Na bazie samochodów dostawczych wykonujemy zabudowy polegające na montażu w tylnej części pojazdu dodatkowego rzędu siedzeń (dla trzech lub czterech osób). Dzięki temu zwiększa się uniwersalność samochodu, którym można oprócz ładunków przewozić kilkuosobowe brygady.

Przystosowanie samochodu do przewozu dodatkowych osób obejmuje montaż podłogi ze sklejki antypoślizgowej na całej długości pojazdu, wstawienie atestowanych szyb w drugim rzędzie, wykonanie tapicerki w przedziale osobowym, wstawienie przegrody oddzielającej ładownię i montaż atestowanych foteli.

Zgodnie z polskimi i unijnymi przepisami o ruchu drogowym w samochodach kategorii M1 i N1 dozwolony jest wyłącznie montaż foteli posiadających odpowiednią homologację. Punkty kotwiczenia pasów bezpieczeństwa muszą być oryginalne (przebadane wytrzymałościowo). Montowane przez nas fotele posiadają wymaganą homologację kategorii M1 i przeszły pozytywnie badania wytrzymałościowe. Badania te przeprowadzone zostały w Przemysłowym Instytucie Motoryzacji w Warszawie na zamontowanych do oryginalnej podłogi fotelach. Próby polegały na sprawdzeniu wytrzymałości punktów kotwiczenia pasów bezpieczeństwa, wytrzymałości stelaża foteli i mocowania stelaża do podłogi (pod podłogą pojazdu montowane są do podłużnic specjalne stalowe wzmocnienia służące do mocowania stelaża.

Cały system wytrzymał wymagane obciążenie rzędu 9 ton (na każdy fotel przypadała siła około 3000 kg!). Rozwiązania zgodne z przepisami muszą niestety być dość drogie, ale spotykane na rynku, tanie amatorskie wykonania takich adaptacji nie są w stanie przenieść nawet 10% wymaganego przepisami obciążenia. Fotele pochodzące ze szrotów, używane pasy bezpieczeństwa, stelaż mocowany na przysłowiowych czterech śrubach. Spotyka się nowe fotele z homologacją M2 i M3 (wydaną dla autobusów – bez pasów bezpieczeństwa!). W razie wypadku skutkuje to uszkodzeniami ciał osób przewożonych, a nawet ich śmiercią. Rozpoczyna się dochodzenie prokuratorskie i pociąganie do odpowiedzialności karnej nie tylko kierowcy, ale również osób uczestniczących w procederze takiej „garażowej” zabudowy. Cena atestowanych rozwiązań okazuje się wtedy nieistotna wobec takich konsekwencji, niestety jest już za późno.

Nasza zabudowa wykonana jest nie tylko w wytrzymały ale i praktyczny sposób. Łatwo zmywalne wykładziny boczków, odporna na zarysowanie antypoślizgowa podłoga, regulowane dla wygody oparcia foteli, szczelna przegroda umożliwiająca dogrzanie przedziału pasażerskiego w zimie, atermiczne ciemne szyby boczne zapobiegające przegrzewaniu w lecie dają wysoki komfort użytkowania. Estetykę zapewnia właściwy kolor tapicerki foteli, wykładzin boków i materiał podsufitki zbliżony do oryginalnego.

Na życzenie klienta montujemy dodatkowe ogrzewanie zależne lub niezależne od pracy silnika, rozbudowujemy klimatyzację, zabezpieczamy ściany ładowni sklejką i wykonujemy izolację termiczną. Możemy również zastosować fotele z trzypunktowymi pasami bezpieczeństwa, zabudować dodatkowe uchwyty i półki zgodnie z potrzebą użytkownika.

Wykonujemy zabudowy przestrzeni ładunkowych pojazdów, które w pierwotnej wersji posiadają tylko blaszane ściany, sufit i podłogę. Naszym zadaniem jest wyłożenie ścian i opcjonalnie sufitu sklejką, która jest malowana lakierem bezbarwnym. Sklejka ma grubość 4mm ze względu na konieczność jej uformowania zgodnie z krzywizną ścian. Wytrzymałość sklejki jest wystarczająca, aby ochronić blachę zewnętrzną auta przed uderzeniami przewożonego towaru.

Podłogi wykładamy sklejką wodoodporną antypoślizgową montowaną przy użyciu specjalistycznego kleju co sprawia, że oryginalna podłoga pozostaje nienaruszona. Nadkola wewnętrzne obudowujemy sklejką lub oklejamy ochronną wykładziną.

Na życzenie klienta ocieplamy ściany i sufit, stosując klejony styropian, również wygłuszamy rezonujące blachy za pomocą klejonych płyt z mas bitumicznych. Montujemy również ogrzewania postojowe zapewniające zachowanie dodatnich temperatur wewnątrz pojazdu.

Tak zabezpieczona przestrzeń ładunkowa pozwala na spokojną wieloletnią eksploatację bez uszkodzenia blach karoseryjnych pojazdu.

Staramy się sprostać wszelkim życzeniom naszych klientów, wykonując jednocześnie wszystkie zabudowy minibusów i przebudowy pojazdów zgodnie z normami obowiązującymi w Unii Europejskiej.